Sterke groei maakt capaciteitsuitbreiding noodzakelijk

JUMO bouwt nieuwe productielocatie in Industriepark West (D)

Op het tot dusver onontwikkelde JUMO-terrein in Industriepark West, bij Rodges in Duitsland, wordt binnenkort gestart met de bouw van een nieuwe en ultramoderne productielocatie. De geplande nieuwbouw is een duidelijke engagement voor de vestigingsplaats Fulda en voor de verdere groei van de ondernemingsgroep in de regio.

Persberichten downloaden

Persfoto
(JPG, 256kB)

Eind 2013 verwierf JUMO een terrein van 100.000 vierkante meter in Industriepark West bij Rodges voor een nieuwe sensorenfabriek. Met de aankoop van het Morgensternhaus en het vertrek van Juchheim Börner GmbH ontstonden in de daaropvolgende jaren echter geheel nieuwe mogelijkheden voor de verdere ontwikkeling van de bestaande JUMO-vestigingen. Het nieuwbouwproject werd daarom uitgesteld.

De ontwikkelingen van de laatste maanden hebben echter tot een herwaardering van de situatie geleid, zoals JUMO-directeur en aandeelhouder Bernhard Juchheim uitlegt: "De sectoren temperatuursensoren en drukmeettechniek groeien bij JUMO bovengemiddeld snel. Tegelijkertijd worden wij hier geconfronteerd met een sterke druk op de kosten, die wij moeten opvangen door verdere verbeteringen in de productieprocessen. Aan deze twee uitdagingen kan op de bestaande locaties niet langer op concurrerende wijze worden voldaan. Op het terrein in Industriepark West wordt daarom een nieuwe, ultramoderne en toekomstbestendige locatie gebouwd voor de productie en de bijbehorende logistiek van onze temperatuursensoren en drukmeettechniek".

Voor bedrijfsleider en partner Michael Juchheim is dit de enige logische stap: "De nieuwe productielocatie biedt de mogelijkheid voor een ruimtelijk flexibele planning en de mogelijkheid om ons gehele productieproces verder te optimaliseren. Wij willen samen met onze medewerkers blijven groeien op de locatie Fulda en het terrein bij het Industriepark West biedt voldoende ruimte voor de ontwikkeling van het bedrijf in de komende jaren. Dit zal ons in staat stellen om in de toekomst nog beter en sneller op de markteisen te reageren."

Het besluit voor een extra productievestiging is ook de eerste stap in het nieuwe planningsproces. "We beginnen nu op volle snelheid aan het gedetailleerde planningsproces, dat onder meer een concreet tijd- en kostenkader omvat," voegt JUMO-directeur Dimitrios Charisiadis toe.

Heeft u nog vragen?

Saskia van der Laan +31294768050 Saskia.vanderLaan@jumo.net +31294768050