JUMO IPC 300 overtuigt door hoge betrouwbaarheid en lage bedrijfskosten

Elektronische transformator voor speciale vereisten

De JUMO IPC 300 is een elektronische transformator met amplituderegeling in het vermogensbereik tot 40 kW. Het is ontwikkeld voor de controle van belastingen, die voorheen een extra transformator nodig hadden voor vermogensregeling.

Persbericht downloaden

Persbericht (Duits)
(DOCX, 188kB)
Persfoto
(TIF, 3.5mB )

Door de geïntegreerde amplituderegeling zijn de netstroom en de netspanning van de JUMO IPC 300 proportioneel aan het benodigde vermogen van het verwarmingselement. Het is daardoor niet langer nodig extra compensatieapparatuur aan te schaffen.

Bovendien vermindert de vermogensconvertor storingen, zoals flikkering of harmonischen, en draagt zo bij tot een grotere beschikbaarheid van het systeem. Als gevolg van een uniforme energievraag neemt het blindvermogen af en worden stroompieken beperkt. Op deze manier draagt de JUMO IPC 300 bij aan een verlaging van de energiekosten.

De ingebouwde weerstandsbegrenzing voorkomt oververhitting in het bovenste temperatuurbereik en verlengt zo de levensduur van molybdeendisilicide verwarmingselementen. Weinig onderhoud in combinatie met langere bedrijfstijden verlaagt tevens de bedrijfskosten.

Een externe stroomsensor bewaakt de foutstromen en detecteert sluiting van de behuizing van de verwarmingselementen. Verwarmingselementen met grote temperatuurcoëfficiënten veranderen hun verwarmingsvermogen zeer sterk naargelang hun bedrijfstemperatuur. De vermogensregelaar van de IPC 300 detecteert dit en compenseert deze fout.

Andere sterke punten van de JUMO IPC 300 zijn de eenvoudige bediening, configuratie en inbedrijfstelling. Het compacte toestel heeft een display met platte tekst en een toetsenbord. Met behulp van de USB-interface kunnen de parameters gemakkelijk via het setup-programma worden overgedragen. Een stroomvoorziening is niet nodig. De JUMO IPC 300 is daarom de juiste oplossing voor de machine- en installatiebouw, de procesindustrie en de ovenbouw.

Heeft u nog vragen?

Saskia van der Laan +31 294 49 14 91 +31 294 49 14 91